Skap vekst og utnytt professionelle møtebookere

Hvordan kan du skape et motivert salgsteam med høy moral og gjennomslagskraft? Bruk møtebookere for å komme i kontakt med ferske prospekter med et høyt interessenivå!

Adaptik
Adaptik
post@adapitk.no
Datamaskin med grafer og statistikk

Slik lykkes du med outsourcing av møtebooking

Bedrifter bruker møtebooking som et markedsføringsverktøy som initierer forbrukernes interesse for sine tjenester. Dette skjer på en rekke måter. Ofte brukes en blanding av digitale kanaler for å etablere forbrukerinteresse. I stedet for å bruke virksomhetens tid og midler, håndterer det eksterne møtebookingsbyrået den første salgsinnsatsen slik at du kan fokusere på mer kvalifiserte kjøpere.

Møtebooking og andre eksterne salgstjenester bringer også flere kvalifiserte kjøpere til dørterskelen din takket være møtebookerens erfaring og velprøvde datadrevne løsninger. Ved å bruke en møtebooker vil du maksimere potensielle kunder og finne det virksomheten din virkelig trenger - vekst.

Møtebookingsbyrået tar stresset og bekymringen ut av det å bygge interesse for din bedrift ved å håndtere initieringsprosessen. Eksterne møtebookingsbyrå kan hjelpe deg med å utvikle din bedrift og avdekke nye muligheter. Outsourcing av møtebooking gir deg ekspertisen som trengs for å bygge virksomheten din ved å bruke en rekke velprøvde verktøy og løsninger som skaper vekst. Å outsource salgsinnsatsen din kan utvide virksomheten din mer enn du trodde var mulig takket være påviste evner til å skape avtaler med gode kunder.

Hva gjør møtebookerne?

En møtebooker benytter en prosess for å nå ut til potensielle kunder, kvalifiserer disse prospektene og vurderer deretter prospektet. Når de har bestemt kvaliteten på kundeemnet, tar de kontakt med prospektet for å avtale et møte.

Dette kan kreve flere berøringspunkter, inkludert samtaler og e-post for å koordinere tidsplaner og fjerne kunder som ikke vil lede til salg. Møtebookerne ønsker ikke å sette opp avtaler med folk som ikke er de ultimate beslutningstakerne, men de må kanskje snakke med flere av disse menneskene underveis for å komme til beslutningstakeren. Denne reisen krever god kundeservice for å gjøre kunden klar til å kjøpe. Når prospektet har nådd det kritiske punktet hvor de er klare for å kjøpe, jobber møtebookeren med å sette opp avtalen.

Det blir deretter opp til salgsrepresentanter å utføre selve salget, men kunden vil i de fleste tilfeller allerede være overbevist om å kjøpe. Dette tillater dine salgsrepresentanter å mye mer effektivt gjennomføre salg. Vanligvis må salgsrepresentanter bruke mesteparten av tiden på å finne mulige kunder, og kun en liten andel av tiden på å faktisk drive med salg. En bedre strategi for å fremme vekst er å outsource møtebooking slik at en ekstern part kan ta seg av det tidskrevende arbeidet, mens dine salgsrepresentanter konsentrerer seg om å avslutte de viktigste salgene.

Vil kundene vite at selskapet bruker eksterne møtebookere?

8.jpg

Mange møtebookingstjenester er designet for å representere din bedrift slik du ville gjort mens selve møtebookingsbyrået forblir usynlig for potensielle kunder. Møtebookingsteamet ser ut og føles akkurat som ditt salgsteam, og kan bruke en e-postkonto satt på domenet ditt for å kommunisere til dine fremtidige kunder. Et møtebookingsbyrå vet viktigheten av en god merkevare og tar alltid ansvaret for å representere merkevaren din på alvor. Møtebookingsbyråets agenter trener nøye på bruk av materialet ditt, slik at de føles som en intern avdeling fra kundens perspektiv.

Dersom det er ønskelig kan man også finne møtebookingsbyrå som helt tydelig opererer utenfor din virksomhet som en uavhengig tredjepart, men dette kan være forvirrende for kunden. De fleste kunder vil ønske å snakke direkte med ditt selskap, men det er det salgsmøtet er ment for, det er ikke meningen at kunder skal snakke noe særlig med ditt team før den tid. Hele poenget er jo at møtebookingsbyrået skal ta seg av slike ting.

Øk moralen ved å outsource møtebooking

Å sile gjennom blindveier er en sjeleknusende sløsing med tid som over tid kan knuse enhver moral. Det er en bedre måte å generere salgene og veksten ditt selskap trenger på. Hva om salgsteamet ditt kunne hoppe over oppsettet med å ringe tilfeldige person eller lignende, og i stedet bruke tiden sin på forhåndsplanlagte salgssamtaler? Hva om de hadde verktøyene for å tilbringe hele dagen med å avslutte siste delen av salgsprosessen? En ekstra fordel ved å bruke møtebooking er et enormt løft i salgsteamets moral fordi de ikke bruker 70%-80% av tiden sin på kunder som ikke er interessert i å kjøpe noe.

Nå kan de fokusere sterkt på kundene som genererer mest inntekt for din bedrift, implementere relasjonsbyggende aktiviteter og enkelt selge produktet. Moralen vil være høy da en stor andel av møtene vil kunne lede til salg.